Followers

Sunday, August 7, 2011

HATI menjadi RESAH





bila matahari beransur pulang. bulan pula datang. masalahnya bulan tidak kelihatan. hujan kebarangkalian. 






mungkin. kuasa tuhan tiada tandingan. siapa boleh lawan.








geli hati dibuatnya apabila terdengar lagu raya dipasang. belum raya. tapi sudah ada spiritnya. terima kasih pada si Pemutar lagu raya. dapat juga mengimbau memori dirumah.








aku resah. keresahan sungguh hati ini. nak dikatakan demam. tidak. mungkin sesuatu terjadi. jauhkanlah malapetaka celaka itu. amin. suara suara yang terngiang di saraf otak aku hanya lah resah. menjadikan aku tidak duduk senang. resah di hati. hurmm.








merenung dihadapan komputer riba. termenung. termangu. seperti pungguk rindukan bulan. aku bukan seperti itu.










resaH menjadi tebal.dengan fikiran yang komeng . leper. mungkin aku resah pada masalah kesempurnaan aku, resah dengan pergaulan antara manusia di dunia ini, resah dengan tuntutan agama. mungkin. resah pada jawapan jawapan yang ada pada diriku yang sampai sekarang tidak ada jawaban nya. 










bila mengenang kembali keresahan itu. aku menjadi sedih. hendak menyalahkan tuhan. kelak neraka jahanam tempat aku. sedih. aku menjadi sedih. sedih mengenangkan perbuatan baik-jahat yang aku lakukan. manusia biasa. tidak sempurna .jawapan yang tolol bagi aku. inilah diri aku.diri yang penuh dengan drama telenovela kepalsuan.




resah hati menjelma lagi






aku harap resah di hati hilang dengan tiba tiba. harapnya. kerana aku mahupun kau tidak pasti apa yang akan terjadi di masa hadapan.esok.lusa.entahlah.


doa.banyakkan doa.itu pesana umi. jika resah yang di Atas ada.







No comments:

THIS BLOG WAS VIEWED BY TANPA NAMA