Followers

Monday, January 31, 2011

STORY of 
ARY, MEN DAN LIPSTIK

p/s: kisah ni xde kene mengena yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia...hanya rekaan semata mata.....bagi sesapa yg baca, harap baca banyak kali kalo u alls x faham k...hahahaha


selepas selesai sudah kerja yang bertimbun di ofis..dengan tiga mesyuarat yang kene hadir..terasa kepenatan yang melampau....bahu bahu terasa keletihan dan mata mula kelayuan....bila teringatkan balik, ada kerja yang belum diselesaikan dirumah...sebelum tu aku rasa seperti melepaskan segalanya kat starbuck dahulu....hujan mulai renyai renyai tatkala aku menyusuri lebuh raya menggunakan BMW X6...

"ermm...excuse me, may i help u please....", pelayan bertanya pada aku..."hot mocha satu k", aku memesan....perghhhh terasa hilang dahaga......sedang enak menikmati kelazatan mocha starbuck, tiba tiba mata tertumpu kepada sekumpulan 'perempuan' yang sedang melewati aku...kisah lama terus bangkit semula......

"Nab, apa nak jadi kat anak kita yang sorang nie, xhabis habis menyusahkan aku...sahla menyusahkan, conteng arang kat muka aku lagi tue...huh!!!...kalau diikutkan dah lama aku humban dia kat reban ayam..biar rasa sikit erti maruah", bentak Pak Majid, bapa ku...."Sabarlah abahnya, Ary nie kan masih kecik lagi....janganlah berkasar sangat dengan dia....taulah saya nak mengajar dia...lagipun nie suma salah saya...saya yang mendidik dia supaya menjadi macam nie", jawab ummi ku...."tengoklah awak, dah jadi macam ni awak masih lagi bermanja dengan dia...awak tau x, satu kampong heboh yang si Ary nie dah terikut ikut dengan pondan pondan kampung kita nie..malu saya tau x..saya nie ketua kampung, kene jaga sikit reputasi saya...", balas bapa ku lagi....

haaaa....kalo korang nak tau, ni lah kehidupan seharian aku..hari hari dimaki hamun oleh bapak aku...hahaha....nama aku aryzan hakimi bin majid..orang panggil aku kimi...tapi aku lebih biasa di panggil dengan nama ary..popular sikit..huhuuh...ermm..mcm nie lah diringkaskan cerita, aku nie terlalu obses dengan kaler pink, aku pakai make up, kawan kawan aku semuanya perempuan dan aku paling minat erra fazira..kelas gituuu...

actually aku xnak dilahirkan macam nie..dan aku xsalahkan sikit pun takdir tuhan...maybe masa kecik mak aku terlalu manjakan aku dengan mainan perempuan..sehinggakan baju aku pun kebanyakkannya perempuan punya...apa boleh buat bedal je pe yg mak aku kasi..huhuhuh...time kat sekolah pulak, biasalah kalo org macm aku ni apa lagi jadi mangsa ejekan lah..."Ary pondan, Ary pondan, Bapok tua"...ermmm..tohmahan tohmahan tue semua aku dah lali..dah kebal telinga aku dengan benda benda macam tue..huhuuhh...

time aku kat menara gading pulak lagi dashaaatt....tapi kat universiti lah kehidupan aku berubah seratus peratuusss....

"wanie, ko nampak x mamat senior yg duduk kat hujung corner tu, hensem siot...ko rasa berjaya x ak pikat dia?...wanie my best fren balas," entahlah, ko try lah ary, mana tau tersangkut...bertuah badan tau x...sahla dia tue kaya, ank Tan Sri pulak tue..rugi ko rebut peluang yang ada..pergilah..."....tanpa segan silu aku pun terus lah pergi kat mamat senior tue.."ermmm, hye...u sibuk ke?..sory if i ganggu u...okay, i ary.and u plak?..."ermm, i zakcry hamdan...u can call me zac...xde wat pe..just lepak lepak je...nak join ke ermmm ary?..." boleh jugak",yesss akhirnya berjaya jugak..."i student business..and u zac?..oic..i just business jer..."ermmm okaylah nanti kita chat lagi ye zac, i nak balik rumah dulu..see u.."okay..see u too..and this is my fon number n kalo nak call boleh je..bye ary.." ....perghhh hensem nyer...akhirnya berjaya jugak..hahhaha..yepppiii

hubungan aku dengan zac makin lama makin intim...rupa rupanya zac seorang gay..peluang kau lah tuk menarik minat dia...dari kawan, keluar makan, relationship dan akhirnya sampailah kemuncak yang aku xjangka akan berlaku..ermmm korang mesti tau kan...aku dan zac dah macm suami isteri jer..but same gender...kissing, makan, tido ataupun seks pun kitaorg buat sama sama...aku langsung xpikirkan dosa yang telah aku buat..xpikir sikit pun kat family aku kat kampung..hanya yang kau tahu, hujung bulan mintak duit kat bapak ak..walaupun ak sepenuhnya dibiayai oleh zac....


pada suatu hari, time aku melimpasi secret recipe, tiba tiba aku ternampak zac bersama dengan lelaki lain..begitu mesra mereka...aku apa lagi serang lah..aku begitu marah pada zac..zac tidak mengakui kesalahan yang telah dia lakukan...apa yang aku boleh buat time tu hanya putuskan sahaja our relationship.."zac, its over!!!"...

dah tiga bulan kut aku xjumpa si zac..aku teruskan juga kehidupan aku sebagai mahasiswa....matlamat aku sekarang hanyalah untuk mendapatkan segulung ijazah dan pekrjaan yang bagus..yang boleh memberi kehidupan kat aku yang lebih selesa....tiba tiba badan aku terasa kurang enak..disertakan dengan batuk...aku pun pergilah jumpa doktor..

Ya Allah, Ya tuhanku..apa nak jadi kat aku nie..terasa luluh jantung ku apabila demam yang kusangkakan tapi HIV yang ku dapat.....pitam segala hidupku....ummi dan abah mesti patah ahti dan xakan mengaku aku anak nyer lagi..kalau boleh diputarkan masa, aku tidak mahu sebegini terjadi lagi....


dengan merahsiakan dari pengetahuan family dikampung serTa kawan kawan, aku pun berpura pura menjadi serti biasa....keluar masuk hospital telah menjadi lumrah hidupku.....ermmm

tiga tahun telah berlalu dan akhirnya aku pun mendapat apa yang aku mahu selama ini iaitu segulung ijazah....dan yang lebih menggembirakan kini aku bebas dar HIV...thankss ALLAH...tapiii..kelibat zac tetap tidak kelihatn...

akhirnya abah serta ummi pinangkan aku dengan seorang gadis kampung yang dari mana asl nyer serta tidak tahu latarbelakangnya..aku pun hanya bersetuju..ummi berpesan...walaupun kita xde cinta sekarang nie..pupuklah ketika kahwin nanti....aku hanya menurut saja...ermmmmmmmmmm

"encik, nie bil nyer"..hampir terkejut aku dek suara pelayan starbuck tue...rupa rupanya sudah agak lama aku mengelamun..hari sudah gelap....baru teringat janji aku yang belum tertunai lagi di rumah...hari nie hari jadi anak aku, misya yang ke 5 tahun..harap dia setia menunggu ku bersama isteri tercinta, aisyah untuk meraikan bersama sama....betapa gembiranya hatiku......

the end....



No comments:

THIS BLOG WAS VIEWED BY TANPA NAMA