Followers

Wednesday, December 15, 2010

KEnA mArAh MeMaNg SyOk!!!

cumil x?..huhuh.baby kalo marah mmg cumil..


arinie aku xnk citer aku marah ke apa..aku just nak kongsi cerita sal pasal marah yang menyeronokkan..huhuu

alkisah.....sedang sedang aku dok sedap baca buku kat library petang tadi sambil tidor..then tetiba kau teringat sal marah..then aku tanya balik kat diri aku " camne eak rupa aku time bedepan ngan orang yang sedang marah gilerrr...macam gunung merapi memuntahkan laharnyer..vuuushhhh!!!! kebaaaabooommmmm!!! ?"..huhuh.....aku pikir apa yang aku rasa time tue?..ermmmm....ermmmm.....korang tahu tak pe yang aku rasa time cm tu?....kalo korang nak tahu jugak..time kita tengok orang tengah marah, xguna kita join dorang tengah marah..nk mamposss?....apa yang aku boleh buat time tu bertenang (even dlm hati tgh cuak) n aku akan menghayati sebaik yg mungkin orang yang sedang marah kat aku tue..huhuhu...dengan cara kita tengok gelagat orang yang sedang marah kat kita kekadang kelakar jugak..kelakar time cara diorang wat expresi muka, gaya n cara dorang lontarkan kemarahan tue..memang kelakar..tapi pe yang penting kita boleh belajar betapa buruknyer rupa orang yang sedang marah tue dan at da same time kita boleh belajar macam mana nk elakkan perkara nie jika kita nak jadi manusia yang berhati perott n mulia n bermaruah!!!.

nie lagi satu problem..time orang tengking kat kita, kita mesti rasa nak tengking dorang balik kan..kenapa eak?..haaa..sebab time tu kita sedang sedaya upaya fokus kat orang yang tengah marah kat kita tue n wat konklusi yang dorang tu memang x rasional..merenggg...x hormat kat kita...tapi satu je petua aku supaya x melatah time dorang tengah marah...camne caranya?....time dorang maki hamun kita..kita kene pikir bende bende yang best..syok...tu je..senang x?..

p/s: buat buat paham jelah pe yg aku tulis nie..huhuhhu

No comments:

THIS BLOG WAS VIEWED BY TANPA NAMA